FANDOM

thumb|350px

Silvio Berlusconi (Milano, 29 settembre 1936) è nu pulitico e mprenditore taliano, ritto "'o Cavaliere" pe' ll'onorificenza 'e Cavaliere dda fatica ca ll'detten'ô 1977. Isso è stato Presidente d' 'o Cunziglio d' 'e Meniste d' 'a Repubbreca italiana pe' quatto vote: 'a primma d'ô 10 'e majo 1994 ô 17 'e gennaio 1995, 'a siconna da ll' 11 'e giugnio 2001 ô 23 'e abbrile 2005, 'a terza stesso d'ô 23 d'aprile 2005 'nfin'ô 'o 17 'e maggio 2006, e, affinale, 'a quarta da ll'8 'e maggio 2008 'nfin'ô 12 'e nuvembre 2011. Ô 1975 funnaje 'a società finanziaria Fininvest e ô 1993 'a società 'e produzione multimediale Mediaset. Isso è, siconno 'a rivista mericana Forbes, 'o terz' ommo chiù ricco d'Italia, e 'o 118° chiù ricco ddo munno[1].

A ottovre d' 'o 1993 criaje 'o movimiento pulitico 'e centro-destra, ritto Forza Italia. Com' ommo pulitico sta alla Camera dei Deputati d'ô 1994, ll'anno d' 'a primma elezione soja.

'O Cavaliere è stato pure accusato 'ngoppa cchiù 'e vinte procedimenti giudizziari; nisciuno è però fernuto cu' na sentenza definitiva 'e cundanna, pe' assoluzzione, depenalizzazzione d' 'e reate cuntistate e prescrizzione.

Note biograficheEdit

Silvio Berlusconi è 'o primmo figlio 'e na famiglia d' 'a piccola borghesia milanese. 'O pate Luigi (Saronno, 1908 – Milano, 1989) era impiegato 'ngoppa 'a Banca Rasini, dda quale ô 1957 addivintaje procuratore generale; 'a madre Rosa Bossi, ritta Rosella (Milano, 1911 – 2008) era na' casalinga, ex segretaria dda Pirelli. 'A sora Maria Antonietta (Milano, 1943 - 2009) era n'ex ballerina[2], e 'o frate, Paolo (Milano, 1949), era pur' isso n'imprenditore.

Crisciuto rinto 'o quartiere Isola, in via Volturno, ô 1954 s'pigliaje 'a maturità classica ô liceo salesiano Sant'Ambrogio 'e Milano. Aroppo 'a laurea co' lode in Giurisprudenza (1961) se mettevo in affari acquistann' nu' piezz'e terra. Ô 1964 canuscette Carla Elvira Lucia Dall'Oglio (La Spezia, 1940), ca spusaje 'o 6 'e marzo 1965. Cu' eavette ebbe dduje figlie. Ô 1980, rinto 'o Teatro Manzoni 'e Milano canuscette l'attrice Veronica Lario, 'o nomme d'arte 'e Miriam Bartolini (Bologna, 1956); cu' essa arrivaje a se spusà ô 1990, aroppo 'o divorzio ch' 'a primma mogliera.

Nutarelle Edit

Template:References

Documentarie Edit

  • "Sua maestà" Silvio Berlusconi 'e Stéphane Bentura
  • Citizen Berlusconi - The Prime Minister and the Press d'Andrea Cairola e Susan Gray,PBS (2003)
  • Viva Zapatero! 'e Sabina Guzzanti (2005)
  • Quando c'era Silvio|Quando c'era Silvio - Storia del periodo berlusconiano]] 'e Beppe Cremagnani, Enrico Deaglio e Ruben Oliva (2006)
  • Uccidete la democrazia! Memorandum sulle elezioni di aprile 'e Beppe Cremagnani, Enrico Deaglio e Ruben H. Oliva (2006)
  • Berlusconi, Affaire Mondadori 'e Mosco Boucault (2006)
  • Videocracy - Basta apparire d' Erik Gandini (2009)
  • Draquila - L'Italia che trema 'e Sabina Guzzanti (2010)
  • Silvio Forever 'e Roberto Faenza e Filippo Macelloni (2011)

Template:Box successione

MPE italiano Gruppo Lista di elezione Partito italiano Area Preferenze
1999 - giu 2001 PPE-DE Forza Italia Forza Italia - -